tisdag 24 maj 2011

Varför blogg?

Ja du, bra fråga.
Jag är kräsen, oerhört kräsen.
Det finns säkert människor som är värre, eller folk som har matallergier.
Jag vill inte äta för att äta, jag vill äta för att det är gott, tilltalande, och nyttigt.
Och det ställer till problem... Ibland... Oftast... Alltid.

Vad äter jag och vad äter jag inte?
Såhär på rak arm komme jag inte på så mycket, men en sak jag definitivt inte äter är "helt" kött. Färs går bra, så länge det inte är nötfärs.

Vi kan börja med vad jag äter:
Fågel: Föredrar fryst kycklingfilé, den färska är rätt seg, och dom ska vara putsade till perfection. Kyckling har jag nog levt på i närmare 10 år nu. Kalkon filé.
Grönsaker: Allt utom avocado, tror jag...
Fisk: Lax filé, utan skin, ben och slag. Till viss del rom, inte kaviar.
Kött: Fläsk färs... Kanske kanske kanske blandfärs, beroende på vad som lagas.
Kryddor: Här är det nog inte frågan om vad jag äter och inte äter, utan vad jag tycker om.
1. Ingefära, massor massor av ingefära!
2. Vitlök
3. Chili
4. Curry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar